Internetové bankovnictví nebo online bankovnictví umožnuje klientovi dané banky pohodlně obsluhovat svůj bankovní účet pomocí internetu. Internetové bankovnictví je jeden z nejoblíbenějších způsobů obsluhy bankovních účtů a kontaktu klienta s bankou přes webové rozhraní. Vedle WAP bankingu a telefonního bankovnictví je to jeden ze způsobů přímého bankovnictví.
Skrze internetové bankovnictví může klient spravovat svůj bankovní účet nebo více bankovních účtů. Internetové bankovnictví například umožňuje zjistit aktuální zůstatky na účtu, zadat jednorázový či trvalý příkaz k úhradě apod. Pro klienta je hlavní výhodou rychlý, levný a snadný přístup k účtu (poplatky u internetového bankovnictví bývají nejnižší, navíc příkaz se splatností ten daný den bývá možné zadat i po skončení provozní doby poboček banky).

Z hlediska banky se jedná především o úsporu pracovníků na přepážkách. Nevýhodou mohou být v některých ojedinělých případech bezpečnostní problémy, jelikož informace a příkazy se často předávají z nedostatečně zabezpečených počítačů klientů přes běžné internetové připojení. Stejně tak mají svá bezpečnostní rizika WAP banking a telefonní bankovnictví. Internetové bankovnictví však za ta léta prošlo velkým vývojem a tato jeho možná slabina je už dnes u drtivé většiny bank vyřešena zabezpečeným šifrovaným spojením přes https protokol a současným porovnáváním internetových klíčů uložených na serverech banky a také v počítačích klienta. Navíc je autorizace uživatele prováděna pomocí speciálního kódu zaslaného SMS zprávou bankou na klientem vybrané číslo mobilního telefonu.